gikas

Renoveringsbilder

Publicerad 2011-03-17 22:32:35 i Allmänt

Jag har inte velat visa er några "före" foton på varken tvättstugan eller resten av nedervåningen för att det har varit så katastrofalt hemskt där nere. Nu har det dock hänt saker och ting så jag ska faktiskt bjuda på några bilder så ni får se hur det ser ut just nu. Tvättstugans väggar är klara, nu väntar mörkgrå klinkers på golvet. Det gröna ni ser på golvet är fuktspärr på de platser där duschkabin och maskiner ska stå.
    
Bastun blir ett senare projekt, så den fula bastudörren får sitta kvar tills vidare. Det blir ändå inte "tipp-topp" med tanke på alla rör som går genom rummet, men skillnaden är enorm mot hur det såg ut tidigare så jag är supernöjd ändå. 

Nästa projekt är alltså tv-rum på nedervåningen där vi tidigare haft typ ett jaktrum för Nils´s troféer. Bar och öl-pump får nu ge vika för ett mysigt sällskapsutrymme till hela familjen. I dag när jag kom hem hade Nils påbörjat genom att riva väggen mellan rummet och hallen. Det blev större än jag trodde.  
  
Kolla in den snygga, brända panelen, behålla? NOT! Dörren tar vi inte bort för det kan vara bra att ha en utgång nere plus att det blir för mycket jobb att få det snyggt utvändigt. I stället löser vi det genom ett draperi i något snyggt tyg. Däremot hoppas jag kunna få min vilja igenom och sätta betongglas som ljusinsläpp bredvid dörren, men vi får se om det går. Fortsättning följer.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela