gikas

Mösspåtagning

Publicerad 2011-05-26 00:14:08 i Allmänt

Jag har ju glömt att berätta att vi har haft tjuvar på tomten. Nils cirkelsåg försvann häromdagen från altanen där han har förvarat gips-skivorna till renoveringen. Så typiskt för Nils brukar alltid plocka in sina verktyg på kvällen, men just den där dagen så fick den visst ligga ute lite för länge. Tillfället gör tjuven. Irriterande att man inte ska kunna få ha sina saker ifred!

Nu till något roligare: Andréna (André & Andréa) har haft mösspåtagning i dag, så nu har man studenter i huset igen. Det var inte så länge sedan Pontus stod där på Hedbergska trappen och sjöng. Då var det ju något längre sedan jag själv gick ut, men jag minns tydligt och klart hur kul det var. Önskar att jag fick vara en fluga på väggen när min vackra prinsessa ska på bal i helgen. Kul att man får vara med innan i alla fall.
 
"Sjung om studentens lyckliga dar..."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela