gikas

Full fart mot helg

Publicerad 2011-05-26 23:58:29 i Allmänt

Förutom att Nils åker bort hela helgen och jag fortfarande inte har matlagningsmöjligheter i köket så ska vi göra en hel del roliga saker som jag ser fram emot. I morgon blir det fredagsmys för då kommer Ella hem, på lördag åker vi med Andréa till frissan inför kvällens bal (måste komma ihåg att ladda kameran) och på söndag ska jag och Ines på familjedag på Majskansen.

Ines pratar mycket om att hon äntligen ska få se clownen Daff Daff som vi missade förra gången då han var på Opalen eftersom biljetterna tog slut. Hon blev så besviken då att jag ringde och försäkrade mig om att vi skulle få plats den här gången. Ines pratar fortfarande om när hon dansade med clowner på Lanzarote så just nu är de hennes stora idoler. Det återstår att se om hon blir besviken när farbror Daff Daff inte sjunger och dansar eller om hon tycker det är lika kul med trollleri. 

Bygget går vidare med gipsning av väggarna i vardagsrummet inför tapetseringen, som sedan ska spacklas i två omgångar. I köket ska de sista lådorna sättas på plats liksom alla handtag och högskåpet där ugn och micro ska byggas in. Får se hur mycket Nils hinner göra innan han åker. Själv hoppas jag kunna måla lite i helgen om jag får tid över.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela