gikas

Gräsänka

Publicerad 2011-05-21 17:27:15 i Allmänt

Nils åkte på nöjesresa till Boda Borg med jobbet i morse och kommer inte hem förrän i morgon eftermiddag så nu är jag gräsänka. Det är inte så lätt att jobba med målning eller tapetsering på egen hand när man har sin påhittiga dotter runt benen, men jag ska kanske göra ett försök lite senare. Har jag tur så kanske hon har tålamod att sitta stilla med något pyssel eller kolla på tv en stund. Nyss satt vi ute på bron och myste i solen med det varsin skål såna här godingar:

 
- Mera mamma!

Det har inte bara varit mys idag för stackars Egon fick ett kraftigt epilepsi-anfall tidigare. Stackarn såg så olycklig ut när han krampade och tittade på mig. Åh, det är så svårt att veta hur han egentligen mår, om han lider, om han har ont. Han verkar tycka att själva anfallet är skrämmande eftersom han söker sig till oss, men med Pontus barnepilepsi som referens så tror jag knappast att det är någon fysisk smärta. Det är synd om honom i alla fall. 

Grrrrr, fick nyss ett samtal från en av Nils jaktpolare och tydligen ska min kära sambo till Jämtland tre dagar nästa helg! Jag vet att de brukar ha en arbetshelg under sommaren, men att det var just nu hade jag inte en aning om, det har han visst tänkt informera om i sista minuten som vanligt. Kul, han blir alltså borta två helger på raken mitt i kaoset här hemma! Ursäkta ironin, men just nu känner jag mig faktiskt ganska upprörd....eller rättare sagt VÄLDIGT upprörd!!! Han säger själv att det snart är dags att börja måla båten och ändå kan han inte hålla sig hemma så att vi får klart det här först, eller åtminstone planera lite bättre tillsammans med mig. Andreá har studentbal nästa helg så då ska jag skjutsa och hjälpa henne med förberedelserna, vem ska då ta hand om Ines?
    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela