gikas

Aronsborg, del 2

Publicerad 2011-10-17 23:40:43 i Allmänt

Fredagens middag på hotellet var toppen, jättegod mat och trevligt sällskap från några av Life-butikerna. Tjejer som jag bara tidigare pratat med i telefon. Alltid kul att få ett ansikte till rösten och den här gången blev det mer än bara jobb-snack. Efteråt hittade jag igen min rumskompis Marie och de andra brudarna i nattklubben.
Dagen efter var det mässa och vi fick titta och prova flera av leverantörernas produkter. Har med mig en hel del nyheter hem, främst för hud och hår så det ska bli kul att prova och se om det gör skillnad. Bl a ett snigelserum som tydligen blivit årets hudprodukt två år på raken i Finland. Jo, du läste rätt, huvudingrediensen är slem från vanliga hussniglar som enligt forskning ska ha mycket bra hudläkande egenskaper. Jag avger rapport när jag provat ett tag. Fick också Bucktorn som ska vara bra för torra ögon så det hoppas jag ska hjälpa till att förebygga så att jag slipper få fler vaglar. Håller tummarna. Allra bäst på mässan var i alla fall den här chokladfontänen.
Efter mässan fick vi en stunds fritid innan det var dags att piffa inför kvällens gala-middag med prisutdelningar, ny fantastisk mat och fartfylld underhållning. Jag hade tur och fick jättetrevliga bordsgrannar. Det är övervägande kvinnor i hälsokost-branschen men jag hamnade närmast en norsk gentleman som tack och lov var väldigt lätt att förstå. Han hjälpte mig med stolen, såg till att jag hade vatten till vinet och uppträdde oklanderligt samtidigt som han var supertrevlig att prata med, stilig dessutom. Må vara en aning gammeldags, men man kan inte låta bli att uppskatta såna män, de växer inte på träd direkt. (Fast jag skulle inte byta ut Nils för alla artiga norrmän i världen, haha)
Kvällen avslutades på nattklubben där det blev en hel del mingel och dans långt in på natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela