gikas

Hur många lingon finns det i världen

Publicerad 2011-10-31 00:04:48 i Allmänt

Vaknade före väckarklockan i morse och kände mig pigg direkt. Hur vanligt är det på en skala? Gällde att ta vara på den oväntade energin så jag studsade upp, satte på radion på hög volym och grejjade frukost. Ines och Frida kom upp efter en stund och undrade om jag hade fått en knäpp, men de rycktes med och började dansa till Lady Gaga. Då kom jag på att vi kunde köra träningspasset som jag fick på kick off:en före frukosten, det skulle ta 20 minuter. Tjejerna hakade genast på. Tänk att man kan bli så utpumpad, men samtidigt pigg på så kort tid. Frukosten smakade extra gott efter det där och sedan var vi riktigt effektiva hela dagen. Jag och Nils satte upp förvaring i förrådet, tvättade flera maskiner, gjorde klart för vintern utomhus och satte upp taklister i tv-rummet. Tjejerna hjälptes åt med att vika tvätt. Belönade oss med pizza till middag och nu i kväll har vi tittat på filmen "Hur många lingon finns det i världen" men det underbara Glada-Hudik gänget. En något överdriven, men klart sevärd film som lockade till både skratt och gråt.
Vi har en utvecklingsstörd kille som jobbar hos oss på Life emellanåt. Han heter Leif, är 43 år och otroligt social. En riktigt glädjespridare. Leif´s arbetsuppgifter är enkla, men han gör ett bra jobb och han behandlas som en av oss. De som har känt honom länge säger att han har utvecklats massor sedan han började, så det är ingen tvekan om att det har varit och är viktigt för honom att ha en arbetsplats att gå till. En skön kille som skapar en härlig stämning så han är värd lika mycket för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela