gikas

Sideboardet på plats

Publicerad 2011-10-02 21:48:33 i Allmänt

Äntligen, nu sitter det där det ska - sideboardet/skåpet jag köpte på Ikea för bra många veckor sedan. Det går sakta men säkert framåt. Ines hjälpte pappa att skruva ihop delarna, naturligtvis iklädd paljettklänningen hon köpte på loppisen i förrgår. Den funkar visst för alla tillfällen tycker Ines.
Tur att jag mätte noga för det var på den berömda millimetern att skåpstommarna gick in mellan förnsterbrädan och väggen, men till slut satt allt på plats och jag är helnöjd. Nu har vi både förvaring och en välbehövlig avställningsyta. Det sitter inga ben under skåpet vilket underlättar vid städning. Däremot vet jag inte om glas-sektionen på mitten är så smart ur städningssynpunkt men det är snyggt så vi får offra oss på lite putsning där. Nu ska skåpet fyllas och jag ska fundera vad som ska stå ovanpå. Förhoppningsvis ska vi kunna få alla golvlister på plats snart också...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela