gikas

Tiden räcker inte

Publicerad 2011-09-06 21:23:06 i Allmänt

Som "ensamstående" mamma den här veckan så har jag häcken full kan man säga. Inventeringsperiod för Life-butikerna vilket ger oss extra mycket jobb, plus Ines lämning och hämtning, mat, disk, tvätt, städ både hemma och på dagis. Allt det rullande ni vet. Gräsmattan ser ut som en äng, men det får vara så tills Nils kommer hem. Fast han kan inte ta över stafettpinnen förrän på tidigast på onsdag eftersom han jobbar eftermiddagsskift måndag-tisdag och då bara måste jag jobba över de kvällar som är kvar av den veckan. Undrar om jag kan få hjälp av tjejerna att passa Ines något i helgen så jag får en break..? Å andra sidan ska jag inte gnälla alltför mycket, nu när hösten är här så blir båtbygget vilande och då får jag förhoppningsvis se betydligt mer av min sambo även om det kommer fler jakthelger. Det blir en lättnad. Apropå jakt, kom precis på att frysen måste frostas av i fall han kommer hem med något kött. Det var tydligen två älgar fällda redan så det kan mycket väl bli några kilo redan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela