gikas

Första dagen

Publicerad 2012-05-01 00:31:52 i Allmänt

Sista april, men första dagen i stegtävlingen. Trots gäster igår (och ett och annat glas vin) så kände jag mig tillräckligt pigg för en långprommis redan före frukost. Jag och Egon samlade ihop ungefär 7000 steg när vi gick runt Västbo, vilket är en bra början. Sen gick dagen lite mer i stilla lunk. Jag och Ines planterade penseerna vi köpte i förrgår så nu är det fint i krukorna. Eftersom det var lite fest igår så blev Valborgsmässoafton mer som en vanlig kväll för oss. Bara jag, Nils och Ines hemma. Nu sitter jag uppe och väntar hem Ella som har börjat hänga ute med en massa kompisar. Hon är tidigare med det än de andra varit så lite gruvsamt är det, men jag väljer att lita på henne så länge hon är öppen mot mig och inte ute alltför sent.

När man talar om trollen så kom min blivande "fjortis" hem med två kompisar i släptåg, så nu fick vi nattgäster också. Ska fixa mackor åt dem, men sen ska jag krypa i säng. Stegräknaren stannade på 11313 steg idag. Helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela