gikas

Sushi

Publicerad 2012-06-02 17:25:31 i Allmänt

Första gången jag provade sushi tillsammans med Nils på en restaurang i Stockholm för flera år sedan så tyckte båda att det smakade fruktansvärt hemskt. Efter det har jag inte vågat prova igen trots att "alla" säger att det är så gott och t o m deras barn äter det.

I går fick jag bara spontant för mig att det var dags att göra ett nytt försök att gilla maträtten. Bara jag och Ines var hemma så vi skulle ha mys på egen hand. Sushi-bitarna ser ju väldigt fina ut så det är ju trevligt för ögat om inte annat. Pinnar fick vi med också. Bära eller brista (finns ju alltid snabbmakaroner att ta till om det inte funkar resonerade jag).

Ines åt med stor aprit och tyckte det var gott. Mamman tyckte faktiskt också att det smakade helt ok, lite annorlunda men ok. Man blev lagom mätt efteråt, inte så stinn liksom. Kanske det här är en sån mat som mat lär sig uppskatta mer och mer? Värt ett försök till. Efterrätten med jordgubbar och glass fixade Ines alldeles själv och den var i alla fall toppengod!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela