gikas

Försummar familjen

Publicerad 2012-05-10 11:49:18 i Allmänt

Det här med stegtävlingen var ingen dans på rosor precis. Ska jag lyckas komma upp i några högre resultat så är jag nästan aldrig hemma. Får helt enkelt prioritera bort hem och familj den här månaden. Hinner jag inte gå ganska mycket under dagen - vilket är svårt med tanke på arbetets art - så är det rejält långa promenader efter jobbet som gäller, minst en mil. Varje dag! Jag måste försöka komma på sätt att få mer steg före jobbet och under lunchen istället. Vägrar ligga lågt, är det tävling så är det!

Måtte slitet börja märkas på vågen snart också. Jag äter precis som vanligt, men rör ju på mig mycket mer, ändå är vikten i stort oförändrad. Då har det ändå gått 2 veckor. Visst är jag medveten om att förbränningen försämras med åren, men såå stor skillnad ska det inte vara. För bara ett par år sedan så räckte det med små förändringar, men nu har jag stått still så länge att det tar väl längre tid för kroppen att haja vad som händer. Jag får ha tålamod helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela