gikas

Snart start...

Publicerad 2012-05-16 10:05:52 i Allmänt

Har räknat ut att det måste ha varit 34 år sedan jag var med på ett tävlingslopp sist. Då representerade jag och mitt lag vår skola och vi sprang 200 m stafett mitt i stan...och vann! Nils var också med, vilket är lite kul så här med "facit i hand".

Eftersom det var så länge sedan så tänkte jag att det nu är det allt dags att sätta på sig en nummerlapp igen. När kollegorna på jobbet, så här i stegräkningens tid, började prata om att anmäla sig till Vårruset så hakade jag på. Inget snabb-lopp den här gången och chansen att vinna är obefintlig, men det ska faktiskt bli kul att försöka tränga sig förbi några damer i alla fall. Jag lär inte palla att springa alla 5 kilometrarna men några löpsteg borde jag väl orka med. Life är huvudsponsor så vi får ju inte skämma ut oss och se alltför ohälsosamma ut, haha. Idag kom nummerlappen och nästa onsdag står jag på startlinjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela